Mingguan Warta Perdana Mohon Maaf Kepada SMBC


BUKAN SALAH WARTAWAN MINGGUAN WARTA PERDANA!!!
Pulau Pinang-


Wartawan Mingguan Warta Perdana mewakili Pengarang Mingguan Warta Perdana memohon jutaan kemaafan diatas kesilapan tajuk berita yang telah dilakukan oleh pengarang (editor) terhadap Kelab SMBC.

Perkara ini berlaku kerana sikap pengarang yang terlampau pentingkan nilai keuntungan dan menarik minat pembaca akhbar MWP. Disampng itu, MWP juga telah menyiarkan berita SMBC secara percuma tanpa meminta sebarang bayaran.

Gimik atau tajuk utama "MAT REMPIT CURAH BAKTI" adalah tajuk yang diberikan oleh pengarang sendiri untuk menarik minat pembaca malah bukan untuk merendahkan martabat atau memperlehkehkan aktiviti yang telah dilakukan oleh Kelab SMBC.

Isu atau masalah ini tidak melibatkan WARTAWAN MWP kerana beliau hanya mengarang berita dan menyediakan gambar yang menarik.

Wartawan MWP hanya menulis berita atas jemputan wakil ahli Kelab SMBC sebelum berkonvoi ke Cameron Highland pada bulan Februari yang lalu.

Sebarang ungkapan caci, maki dan kekasaran terlampau yang dilontarkan oleh sebahagian ahli-ahli Kelab SBMC kepada WARTAWAN MWP di FACEBOOK sememangnya tidak wajar dan bertindak tanpa usul periksa.


Wartawan MWP terkilan dan kecewa dengan sikap sebahagian ahli-ahli SBMC yang mengeluarkan ungkapan berikut yang boleh menggugat kerja sebagai Wartawan.

"Saya (wartawan MWP) sebagai seorang yang beragama Islam memohon kemaafan sekiranya telah melakukan kesilapan terhadap Kelab SMBC.

"TERIMA KASIH kerana sudi menjemput saya untuk liputan tempoh hari di Petronas Auto City dekat Juru.

"Kerjasama, layanan yang baik dan ucapan yang sopan dari ahli-ahli Kelab SMBC saya akhiri dengan jutaan terima kasih.

"Sekiranya Kelab SMBC tidak mahu terlibat lagi dengan bidang penyiaran akhbar, perkara itu tidak menjadi masalah bagi saya kerana saya hanya mengarang berita.

"Sebagai peringatan, saya tidak terlibat dalam penyedian tajuk 'MAT REMPIT' di akhbar MWP. Saya hanya mengarang berita seperti yang telah saya terangkan kepada Roslee (TV3) dan Pallmon Neh Kok Boon (General Manager SYM)."
Share on Google Plus

About Media Wahana

    Blogger Comment
    Facebook Comment

2 Komen :

  1. sabarlah..
    masalah masih boleh settle..

    BalasPadam
  2. Kalau dah editor tu salah..janganlah dok hentam keromo reporter yang dah tolong publisiti program kita.Kalau dah ramai ahli itu memang punyai 4 figure..baguslah...rezeki Allah dah bagi melimpah ruah....so...lain kali mintalah editor tu jgan buat adjustment cam tu...editor yang nama zaini tu...pun mungkin tak reti nak guna bahasa yang elok kot...bagus juga kalau editor tu dihantar berkursus sekali lagi.Pada reporter sdr fakhri teruskan khidmat...jika manusia tak pandang tak ape...janji Allah pandang...!!!

    BalasPadam