SYM Pengeluar Topi Keledar Jenama Laser


24 TAHUN DIPASARAN SELURUH MALAYSIA
Bukit Mertajam-

Pengeluar topi keledar jenama Laser sejak 24 tahun yang lalu tidak asing lagi dengan corak dan bentuk yang menarik minat golongan muda untuk memakainya selain menjaga keselamatan ketika menunggang motosikal.

Ketua kawalan pengeluaran produk, Yeoh Han Kiang ketika ditemui berkata, syarikat milik Sanyang Motor (SYM) sejak 1987 selalunya mengeluarkan 22 ribu buah topi keledar dalam masa sebulan sebelum dijual di pasaran seluruh Malaysia.

“Topi keledar jenama Laser ini selalunya mendapat permintaan paling tertinggi di negeri Kedah dan Kuala Lumpur. Di Kuala Lumpur, para pengguna lebih gemarkan topi keledar jenis LS2. Manakala di Kedah pula, pengguna lebih gemar jenis L200.

“Hasil sambutan dan permintaan yang tinggi dari pengguna, kami telah berjaya menjual lebih 8000 buah topi keledar setiap bulan.

“Topi keledar keluaran SYM sememangnya amat berkualiti seperti motosikal SYM yang terbukti kualiti dan harga yang berpatutan.

“Keistimewaan topi keledar Laser adalah kami menggunakan kaedah ‘water paste’ iaitu pelekat (sticker) yang digunakan akan masuk kedalam warna cat sehingga tidak boleh ditanggalkan semula.

“Ini adalah keistimewaan topi keledar yang digunakan sejak 24tahun yang lalu dan tidak diketahui orang ramai.

“Bagi memastikan nyawa penunggang motosikal sentiasa selamat, SYM telah memberi 6000 topi keledar jenis S18 secara percuma kepada orang ramai melalui kempen yang dilakukan oleh Jabatan Keselamatan Jalan Raya (JKJR) pada tahun lepas.” Katanya semasa ditemui di kilang pembuatan topi keledar dan pemasangan motosikal SYM dekat Bukit Mertajam.

Tambahnya lagi, warna merah jambu atau pink tidak lagi digemari oleh kaum wanita pada masa kini.

“Golongan remaja perempuan zaman sekarang tidak lagi gemar topi keledar berwarna pink kerana ia seolah-olah menyerupai warna kegemaran kanak-kanak.

“Oleh kerana itu, kami cuba mengeluarkan topi keledar bercorak rama-rama dan warna kontra atau campuran bagi menarik minat golongan kaum wanita untuk membeli topi keledar jenama Laser.

“Orang ramai boleh dapatkan topi keledar jenama Laser keluaran SYM disetiap kedai motosikal dengan harga RM48 sehingga RM1500 sahaja.

“Bagi pengguna yang membeli topi keledar yang berharga RM500 dan keatas akan mendapat jaminan produk selama setahun. Ini adalah kelebihan topi keledar jenama Laser berbanding topi keledar yang lain.

“Sekiranya topi keledar mengalami kerosakan atau pecah dalam masa setahun, mereka boleh tukar dengan topi keledar yang baru.

“Bagi kelab-kelab permotoran yang ingin membuat tempahan topi keledar juga dibenarkan berbuat demikian dengan berjumpa wakil-wakil pengedar motosikal SYM di seluruh Malaysia.

“Kami memberi kebebasan kepada pengguna agar memilih sendiri corak dan jenis topi keledar yang digemari agar pengguna berpuas hati dengan perkhidmatan dan tawaran yang diberikan oleh SYM.” Katanya.

Penyelia kilang, Tan Kim Cheng ketika ditemui turut menjelaskan bahawa topi keledar keluaran SYM yang menggunakan jenama Laser amat berkualiti.

“Tiada sebarang kerosakan pada topi keledar jenama Laser ini sepanjang tempoh tiga tahun saya bekerja dengan syarikat SYM.

“Saya berani memberi jaminan kepada semua orang agar membeli dan mencuba sendiri topi keledar jenama Laser kerana ia ternyata berkualiti dan memuaskan para pengguna.

“Sehingga kini SYM telah berjaya mengeluarkan topi keledar pelbagai jenis, antaranya J800, J101, L200, NS, dan S18 yang masing-masing mempunyai corak dan warna tersendiri.” Katanya.

Share on Google Plus

About Media Wahana

    Blogger Comment
    Facebook Comment

5 Komen :