SFT Buktikan Kehebatan Mio100


TIDAK MENYESAL PILIH SYM

Kulim-

Setiap hujung minggu semestinya semua orang ingin menghabiskan masa bersama keluarga disamping mengadakan aktiviti riadah, berkelah, membeli belah dan sebagainya. Tetapi amat berbeza dengan golongan yang amat meminati motosikal skuter berkuasa tinggi Sanyang Motor (SYM) yang baru dijual di Malaysia hampir genap usia empat tahun.

Kelab SYM Fans Team (SFT) menjadikan aktiviti konvoi sebagai satu aktiviti yang mampu mengeratkan hubungan kekeluargaan sesama rakan dan ahli kelurga yang lain disamping melakukan kerja-kerja amal.

Pengerusi SFT, Ku Salim Ku Long ketika ditemui berkata, kali ini SFT akan mengadakan demo cara tunggangan motosikal yang betul dengan menggunakan skuter SYM Vts200, Mio100 dan moped Bonus110.

“Syarikat SYM meminta SFT menunjukkan cara tunggangan motosikal yang betul kepada orang ramai khususnya kepada golongan pelajar bagi mengelakkan mereka terdedah kepada gejala rempit dan perkara yang tidak berfaedah.

“Ahli-ahli SFT turut diminta membuat ujian tunggangan menggunakan motosikal Mio100 yang bakal dijual dipasaran tidak lama lagi.

“Saya amat terkejut kerana sungguh ramai orang yang ingin mencuba menunggang sendiri motosikal Mio100 ini selain ahli-ahli SFT kerana ia mempunyai kehebatan tersendiri disebalik bentuknya yang kecil dan comel.” Katanya semasa ditemui di perkarangan tapak demo SYM dekat UniKL, Kulim.

Beliau yang mula melibatkan diri dalam bidang permotoran sejak tahun 2009 tidak pernah rasa menyesal memilih motosikal skuter SYM.

Tambah beliau, motosikal SYM ini amat berbeza kehebatannya jika nak dibandingkan dengan motosikal lain. Perjalanan yang menjimatkan minyak menjadi punca utama beliau memilih SYM.

“Saya hanya perlu mengisi minyak RM25 sekali sahaja sehingga penuhi tangki untuk perjalanan dari Pulau Pinang ke Kuala Lumpur. Sungguh menjimatkan minyak jika nak dibandingkan dengan tambang perjalanan ke Kuala Lumpur menaiki bas dan kereta sendiri.


“Saya menghabiskan duit hampir RM3000 untuk menghias motosikal dengan lampu-lampu, alarm, siren, dan banyak lagi. Kerana minatkan motosikal SYM, duit tidak menjadi beban kepada saya untuk menghiasi motosikal supaya nampak lebih cantik, menarik dan menjadi tarikan kepada sesiapa sahaja yang memandang motosikal SYM di jalan raya kelak.

“Saya nasihatkan kepada orang ramai supaya memilih motosikal skuter SYM kerana ia mempunyai kualiti yang tinggi, harga berpatutan dan mampu dimiliki, selesa untuk perjalanan jarak jauh dan menjimatkan minyak.” Katanya.

Ahli SFT, Asrul Effendi ketika ditemui berkata, tujuan utama kita mengadakan demo di UniKL adalah untuk mempromosikan motosikal SYM kepada orang ramai kerana penubuhan SYM di Malaysia baru mencecah usia empat tahun.

“Walaupun SYM telah 61 tahun di Taiwan, tetapi rakyat Malaysia kebanyakannya masih tidak tahu akan kewujudan SYM di Malaysia. Kita mengambil peluang ini bagi meningkatkan bilangan pembeli motosikal skuter SYM disamping dapat menambahkan ahli-ahli baru untuk turut serta dalam aktiviti konvoi pada masa akan datang.

“Perjalanan konvoi SFT ke UniKL bermula dari Seberang Jaya sebelum mengelilingi pekan Kulim sambil mengibarkan bendera UniKL sepanjang perjalanan. Kita kibarkan bendera UniKL bertujuan untuk memberitahu kepada orang ramai tentang aktiviti yang sedang dijalankan di UniKL bersama SYM.

“Saya yakin motosikal SYM akan memenuhi jalan raya seperti motosikal lain tidak lama lagi kerana harga yang berpatutan, kelajuan yang menjadi tarikan golongan muda, dan kualiti yang memuaskan para pembeli.” Jelasnya.

Share on Google Plus

About Media Wahana

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 Komen :

Catat Ulasan