Jus Pink Guava Mampu Rawat Penyakit


Sungai Petani, Kedah-

Gold Tri Sunrise Sdn Bhd merupakan sebuah syarikat tempatan yang diusahakan sepenuhnya oleh usahawan bumiputera yang mengeluarkan produk jus jambu batu merah atau lebih dikenali dengan nama Jus Pink Guava.

Pengurus Pengedar Cawangan Kedah, Ahmad Lufti, ketika ditemui berkata Jus Pink Guava mempunyai khasiat yang berlipat kali ganda berbanding, oren, strawberi, epal dan sebagainya.

“Jus Pink Guava ini mempunyai banyak kebaikan dan kelebihan kepada orang ramai, antaranya mengandungi vitamin C 5kali ganda berbanding Oren, 50kali ganda dari epal, mengandungi Lycopene (Anti Kanser), Kalsium dan banyak lagi.

“Semua orang harus mencuba produk ini kerana ia juga mampu merawat penyakit seperti kecing manis, asma, migrain, darah tinggi, gout, buasir, demam denggi, masalah jantung, cirit birit, kanser paru-paru, kaser payu dara dan sebagainya.

“Kita tidak digalakkan mempercayai sepenuhnya produk ini mampu merawat penyakit, tetapi kita harus percaya bahawa setiap penyakit ada penawarnya dan akan sembuh dengan izin allah. Kita sebagai manusia hanya berusaha untuk mencari penawarnya disamping membantu orang ramai menjaga kesihatan.

“Jus Pink Guava juga telah mendapat pengitirafan beberapa pertubuhan kesihatan dunia termasuk WHO dan Jabatan Pertanian Amerika Syarikat (USDA).

“WHO juga telah mengiktirafkan jambu batu merah yang ditanam di Malaysia adalah paling terbaik berbanding tanaman di Afrika, Brazil, Indonesia, India dan Taiwan.

“Sehingga kini, Jus Pink Guava telah dieksport ke Dubai, Hong Kong, Indonesia, Singapura, Thailand dan yang terbaru bakal memasuki pasaran Eropah bermula di Jerman.” Katanya semasa ditemui di Pusat pengedar produk cawangan Kedah, dekat Sungai Petani.

Beliau yang mula melibatkan diri dalam bidang perniagaan sejak 20 tahun yang lalu berkata, jus ini adalah 100 peratus asli dan tulen tanpa menggunakan bahan kimia, tanpa gula sukros, tanpa bahan pengawet, tanpa pewarna dan perisa tiruan.

“Malaysia mempunyai kelebihan dari segi iklim dan tanah yang sesuai bagi menghasilkan tanaman jambu batu merah yang sangat berkualiti ditambah pula dengan pembangunan dan penyelidikan (R&D) yang dilaksankan oleh Sime Darby selaku pemilik ladang jambu merah terbesar dunia.

“Produk Jus Pink Guava boleh didapati dalam kotak 1 liter dengan harga RM17 setiap satu. Manakala untuk pembelian 12 kotak Jus Pink Guava boleh didapati dengan harga RM152.

“Kami juga mengamalkan kaedah pemasaran secara dagangan digabungkan dengan konsep pakatan iaitu syarikat mempelawa orang ramai untuk menjadi rakan niaga dan stokis serta membina rangkaian rakan niaga lain bagi tujuan pembahagian keuntungan.” Jelasnya.

Tambah beliau lagi, Syarikat Gold Tri Sunrise kini mempunyai 200 stokis diseluruh negara dan mensasarkan memiliki lebih 1000 stokis menjelang akhir tahun ini.

Gold Tri Sunrise telah berjaya melonjak hasil jualan antara 1 hingga 1.5 juta kotak sebulan dengan jualan kasar kira-kira RM15 juta.

Maklumat lanjut boleh hubungi Pengurus Pengedar Cawangan Kedah ditalian 012-4935791 dan 013-5382336 atau layari laman sesawang www.sunrise-guava.com.

Share on Google Plus

About Media Wahana

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 Komen :

Catat Ulasan