OSB & SYMC Catat Rekod Pertama SYM




OSB & SYMC BERKONVOI DARI PULAU PINANG KE THAILAND

Seberang Jaya, Pulau Pinang -

Setelah genap setahun penubuhan kelab motosikal skuter berkuasa tinggi di Malaysia, Kelab Otai SYM Bikers (OSB) berkerjasama dengan Sanyang Motor Club (SYMC) telah memecah rekod untuk berkonvoi dari Pulau Pinang ke Phuket, Thailand.

Sebanyak 22 buah motorsikal skuter berkuasa tinggi yang terdiri daripada VTS 200 dan Evo Symphony 250i terlibat dalam aktiviti konvoi ini. Aktiviti konvoi ini telah berlangsung selama 4 hari 3 malam.

Asrul Effendi, Pengerusi OSB ketika ditemu bual berkata, “objektif umum aktiviti konvoi ini adalah untuk memperkenalkan jenama Sanyang motor (SYM) di negera Thailand. Disamping itu, aktiviti ini adalah untuk mengisi masa lapang ahli-ahli kelab serta melawati tempat-tempat perlancongan di negera Thailand.

“Setelah hampir dua tahun penubuhan SYM di Malaysia, OSB dan SYMC sering bekerjasama untuk mempromosikan jenama motosikal SYM di seluruh negeri sambil beramal.

“Seperti aktiviti-aktiviti yang lalu, kami akan berkonvoi dari Pulau Pinang ke Kedah, Perak, dan seluruh negeri bagi membantu anak-anak yatim serta golongan yang memerlukan bantuan.” Jelasnya.

Pallmon Neoh Kok Boon, General Manager SYM ketika di temui menjelaskan bahawa, aktiviti ini bukan sahaja untuk mempromosi motosikal SYM malah untuk menguji sejauh mana motosikal SYM mampu berjalan.

“Sehingga kini, motosikal SYM telah berjaya ditunggang sejauh 1500 kilometer untuk perjalanan dari Pulau Pinang ke Thailand. Ini membuktikan motosikal SYM telah berjaya memecah rekod untuk perjalanan motosikal skuter berkuasa tinggi pertama di Malaysia.” Katanya.

Share on Google Plus

About Media Wahana

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 Komen :

Catat Ulasan