Penang Harmoni 2 Tampil Pemidato Pakatan

TASEK GELUGOR-

Kesinambungan dari kejayaan Penang Harmoni 1 yang telah diadakan pada Februari 2010 yang lalu di tapak ekspo Seberang Jaya, sekali lagi bermula pada 25 Februari hingga 1 Mac ini, Penang Harmoni 2 akan menampilkan pemidato hebat dan pimpinan dari Pakatan Rakyat (PR) seluruh negara di Dewan Millenium, Kepala Batas.

Edaran yang dikeluarkan oleh Lajnah Penerangan PAS Pulau Pinang, menyatakan majlis ceramah yang akan bermula pada 25 Februari ini akan menampilkan Badrul Hisham Shaharin dari Rembau, Dr Syed Azman dan Exco Kerajaan Negeri Pulau Pinang dari DAP, Lim Hock Seng.

Manakala pada 26 Februari pula akan dihiasi oleh Ahli Parlimen Parit Buntar, Dr Mujahid Yusof Rawa, Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution dan Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat, Ustazah Noridah Salleh.

Sementara itu pada 27 Februari pula mengenegahkan Ketua Pemuda PAS Pusat, Ustaz Nasaruddin Hassan Tantawi, dan Exco Kerajaan Negeri, Wong Hon Wai dan Fariz Musa dari PKR.

Pada 28 Februari pula pemidato yang akan menghiasi pentas ialah Exco Kerajaan Negeri Kelantan, Datouk Mohd Amar, dan Exco Kerajaan Negeri, Phee Boon Poh dan Naib Presiden PKR, Datuk Chua Jui Meng.

Bermula pada 1 Mac nanti penceramah yang akan turut bersama ialah Nik Abduh Nik Aziz, Exco Kerajaan Kedah, S.Manikumar dan Timbalan Ketua Menteri II P.Pinang, Prof.P.Ramasamy.

Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Abdul Hadi Awang pula akan menghiasi pentas pada 2 Mac bersama-sama dengan Datuk Husam Musa, Speaker Pulau Pinang, Datuk Abdul Halim Hussain dan Setiausaha Politik kepada Ketua Menteri Pulau Pinang, Ng Wei Aik.

Naib Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dan Datuk Mahfuz Omar, Ahli Parlimen Bukit Mertajam, Chong Eng dan dan Exco Kerajaan Negeri, Law Choo Kiang pula akan berceramah pada 3 Mac.

Seorang lagi Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub akan bersama-sama dengan Pengerusi DAP, Karpal Singh dan Naib Presiden PKR, Datuk Dr. Mansor Othman berceramah pada 4 Mac.

Acara kemuncak ialah pada 5 Mac di mana Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan bersama-sama dengan Ustaz Haslin Baharin yang lebih terkenal dengan dakwah melalui pelbagai bahasa termasuk Hindi dalam Konsert 'Otai' .

Malam terakhir akan disertai oleh Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad, Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Mohamad Sabu bersama-sama dengan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

harakahdaily-

Share on Google Plus

About Media Wahana

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 Komen :

Catat Ulasan